jag saknar

 

just nu saknar jag malmö.
malmö får man faktiskt sakna;
släkten i malmö, all shopping, alla goda nötaffärer.

jag har vart i malmö så ofta så jag hittar, från farmors lägenhet till triangeln.
och det bästa av allt, till alla nötaffärer på möllevången.
det ligger säkert 10 st likadana affärer på rad, som säljer samma sak.
och sen har vi ju alla grönsaksstånden på möllevången.
och alla försäljare som skriker: "JALLA JALLA!".
och sen älskar jag att shoppa i malmö.
malmö har ju lite mer shoppingbutiker än linköping, tyvärr.
så i sommar vill jag ingen mer stans än till malmö.
en vecka i malmö är underbart.

och vi sover ju i farmors lägenhet, eftersom hon har en stuga lite utanför malmö.
men iallafall, jag sover jättebra där!
hos farfar eller hos mormor&morfar sover jag knappt inget.
men det är något konstigt hos farmor, någon oas eller något,
som gör att man somnar.

jag drömmer mig bort till malmo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0